PL
EN
Menu
aktualnosci-o-luksusie

Polska na tle Europy

10.02.2015 Pod koniec roku KPMG opublikowało po raz kolejny raport na temat rynku dóbr luksusowych w Polsce. Okazuje się, że pod względem liczby zamożnych i bogatych konsumentów powoli gonimy Zachód, a w 2016 roku liczba ta może przekroczyć milion.

Zgodnie z informacjami przedstawionymi w raporcie KPMG pt. „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” liczba osób osiągających dochód powyżej 7,1 tys. zł brutto stale wzrasta. To właśnie takie zarobki traktuje się jako minimalny dochód osoby zaliczanej do grona zamożnych. Gonimy mieszkańców Unii Europejskiej, choć nadal na tle krajów Europy Zachodniej przeciętny majątek mieszkańca Polski plasuje go dopiero na 23.miejscu. W 2014 roku w naszym kraju wynosił on 22,2 tys, dolarów, w Unii natomiast – 153,6 tys. To niemal siedmiokrotnie wyższa kwota!

Wartość rynku dóbr luksusowych rośnie

Istotną informacją jest także fakt, że po raz kolejny zanotowano wzrost wartości rynku dóbr luksusowych. W 2014 roku sięgnęła ona ok 12,6 mld zł. W ujęciu rok do roku zanotowano aż 15% wzrost tej wartości. Wynika to w szczególności ze zwiększonego popytu na samochody luksusowe i premium. Ponadto spory udział w rynku ma także luksusowa odzież i dodatki, luksusowe usługi hotelarskie, luksusowe nieruchomości oraz luksusowe meble.

Różne zarobki, różne definicje luksusu

Eksperci KPMG podkreślają także fakt, że definicja luksusu zależy od poziomu zamożności danej osoby. Im wyższe zarobki, tym droższe dobra uznawane są za luksusowe. Przykładowo, dla jednych luksusowy samochód będzie oznaczał pojazd o wartości 100 tysięcy złotych, dla drugich – pięciokrotnie więcej. Wszystko uzależnione jest od zasobności portfela.

Luksus w e-sklepie

Co ciekawe, już co piąty Polak o ponadprzeciętnych dochodach dokonuje zakupów produktów luksusowych za pośrednictwem internetu. Konsumenci dostrzegają wiele korzyści płynących z takiej formy dokonywania zakupów, w tym między innymi szerszą ofertę produktową oraz niższe niż w sklepach stacjonarnych ceny. Z tego powodu coraz więcej marek luksusowych umożliwia zakup swoich produktów w sieci.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł