PL
EN
Menu
aktualnosci-o-luksusie

Eco – luksus: marki odpowiedzialne społecznie

Niegdyś luksu to były futra z najrzadszych zwierząt, figurki z rogów nosorożca czy torebki ze skóry węża. Dziś ekskluzywne marki rozumieją coraz lepiej, że ich klienci dbają o środowisko i oczekują tego również od firm, których produkty kupują. Dlatego właśnie coraz więcej marek premium odwraca się od testów na zwierzętach czy wyrobów ze skóry. Rosną w siłę również działy CSR znanych marek – oto kilka społecznie odpowiedzialnych działań, o których warto wspomnieć.

Stop: luksusowym śmieciom Opakowanie jest elementem strategi marketingowej, to ono przekonuje klienta do wyboru tej, a nie innej marki. Dlatego też firmy starają się zaskoczyć klientów coraz barwniejszymi i przykuwającymi wzrok projektami opakowań. Są jednak marki, które w trosce o środowisko zachęcają klientów do zwrotu opakowań po zużytych produktach. Jedną z najbardziej akcji tego typu prowadzi francuski producent kosmetyków – Guerlain.

Zwierzęta to nie odzież Pisaliśmy o tym kilka miesięcy temu w ramach naszego FanPage na Facebooku, znana i luksusowa marka Hugo Boss wycofała całkowicie z linii swoich produktów naturalne futra. Od sezonu jesień-zima 2016 nie zobaczymy już modelek Hugo Bossa w futrach i skórach żywych stworzeń. Nie jest w swoim postanowieniu Hugo Boss osamotniony, już wcześniej takie marki jak Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Stella McCartney, Zara, H&M, czy ASOS – podjęły decyzje o wycofaniu futer ze swoich kolekcji.

„Krwawe diamenty” i krwawe dzieciństwo Od lat mówi się, że diamenty używane są przez dyktatorów państw Trzeciego Świata do finansowania broni i swoich rządów. W kopalniach diamentów zaś do pracy w morderczych warunkach wykorzystywani są zarówno dorośli jak i dzieci. Gdy w 2011 r. zniesiono embargo na eksport kamieni szlachetnych z Zimbabwe obrońcy praw człowieka podnieśli larum oburzenia. Marką, która od dawna dba, aby jej diamenty nie były splamione krwią jest Bvlgari. Ten włoski producent biżuterii jeszcze w 2005 r. zyskał certyfikat Responsible Jewelry Council (Rady Odpowiedzialnego Jubilerstwa), który dowodzi, że marka działa z pełnym poszanowaniem praw człowieka.

Marki najbardziej odpowiedzialne społeczne w 2015 r. Co roku publikowany jest ranking najbardziej społecznie odpowiedzialnych marek świata, w 2015 r. najbardziej zaangażowane w CSR było Google, zaraz za nim znalazły się BMW oraz Disney. Na czwartym miejscu uplasował się Microsoft, a zanim Daimler i Lego. Szóste miejsce zajęło Apple, a siódme Intel. Pierwszą dziesiątkę zamykały Rolls – Royce i Rolex.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł